Betrokkenheid als motor van groei

People first, zeggen ze bij digital agency Pàu. Dat dat geen loze belofte is, bewezen ze in coronatijd toen ze van betrokkenheid en verbondenheid een speerpunt maakten. Het leverde hen een boerenjaar én een erkenning als Baanbrekende Werkgever op.

Hermien Vanoost
Mensgericht hybride werken • 27 augustus 2021

Deel dit artikel
LinkedIn Facebook Twitter

Terwijl de meeste bedrijven in 2020 op overleven focusten, koos digital agency Pàu ervoor om hard in zijn mensen te blijven investeren. “Vanaf de eerste dag van de corona-uitbraak hebben we alles op alles gezet om een sterke eenheid te blijven vormen en de link met elkaar niet te verliezen”, vertelt HR Business Partner Thierry Marien. “Betrokkenheid en verbondenheid creëren was de prioriteit.”

Pàu, specialist in digital product design, ging in 2020 onder meer van start met coffee chats op woensdagmiddag, waarop nieuwtjes werden gedeeld en waaraan telkens zo’n veertig à tachtig medewerkers deelnamen. Er kwam ook een budget waarmee medewerkers en hun coach – elke medewerkers heeft er een in de organisatie – zelf virtuele of outdoor activiteiten konden organiseren om connectie te blijven houden. CEO Anthony Iudicello droeg zijn steentje bij door dagelijks persoonlijke gesprekken met medewerkers te voeren.

Het resultaat is dat Pàu afgelopen jaar niet geleden heeft en zelfs sterker is geworden. Mariëns boodschap voor andere werkgevers is dan ook helder: “Als je duidelijke doelstellingen zet en alle medewerkers met uitdagende rollen en verantwoordelijkheden op de kar trekt, dan kun je ageren in plaats van reageren. Dan kun je tijd investeren in continuous improvement en steeds stappen vooruit zetten.”