Bij 24+ draait het niet alleen om sterke service voor klanten, maar ook om de collega’s achter de telefoon en pc. De organisatie zet extra in op welzijn en groeikansen, en dat maakt een verschil. “We leggen de lat best hoog.”
24 is het contactcenter van KBC, gespecialiseerd in niet-commercieel klantencontact. “Dat gaat van ondersteuning bij dagelijks bankieren tot hulp aan interne KBC-werknemers zelf”, vertelt Anouck Marinus, HR-expert bij 24 . De organisatie is in enkele jaren tijd stevig gegroeid: vandaag telt ze zo’n 600 medewerkers.
Uit een interne bevraging, in functie van hun traject bij Baanbrekende Werkgever, bleek dat die medewerkers 24 ook als een mature organisatie zien. “Maar ze wilden vooral extra inzetten op welzijn”, aldus Anouck.
Nu krijgt welzijn vandaag al veel aandacht bij 24 . “We zorgen voor ergonomische werkplekken, zowel op kantoor als thuis. Onze bureaus zijn verstelbaar, met ook deskbikes, en we maken het gezellig op kantoor”, zegt Anouck. Telewerk tot drie dagen per week ondersteunt de balans werk-privé, terwijl de dagen op kantoor maximaal op verbondenheid focussen.
“Natuurlijk draait welzijn om veel meer dan dat. Het gaat om autonomie, verbondenheid en competentie. Daar zetten we volop op in.” gaat Anouck verder. Dat doet 24 onder andere via een uitgebreid opleidingsaanbod, zo kunnen medewerkers zich horizontaal, verticaal of gewoon als persoon verder ontwikkelen. De collega’s worden continue getraind en gecoacht. Zo halen ze samen het beste uit zichzelf en staan ze klanten met vertrouwen te woord.
Dat verbondenheid een belangrijke impact heeft op welzijn heeft 24 goed begrepen. “Het vieren van, soms kleine, successen, teambuildings organiseren en de collega’s ten gepaste tijden in de bloemetjes te zetten is belangrijk. Voeg daar een leidinggevende aan toe die getraind is om hun medewerkers optimaal te ondersteunen en je hebt 24plussers die zich sterk verbonden voelen met elkaar.” besluit Anouck.
Toch wil 24 verder. “We merkten dat de lijm tussen al die initiatieven soms nog ontbreekt. Daarom schrijven we nu een duidelijke visie en missie rond welzijn uit, om alles te verbinden en te versterken.”
Zoek jij naar een werkomgeving waar actief ingezet wordt op welzijn? Ontdek de mogelijkheden bij 24 .
Een van de redenen waarom mensen voor 24 kiezen, is de ruimte om te groeien. Kara Alitem is daar een goed voorbeeld van. Ze begon als customer care medewerker en groeide via een intensief opleidingstraject door naar operational support. In die rol leidt ze nu zelf nieuwe collega’s op. “Ik heb heel snel kansen gekregen om door te groeien. Er zijn tussentijdse evaluatiemomenten, veel communicatie en coaching”, vertelt Kara. “Door de begeleiding sta ik nu helemaal anders in mijn werk. Zonder 24 had ik ook die persoonlijke groei nooit gemaakt.”
Haar functie combineert opleiding en ondersteuning, naast haar werk als support medewerker zelf. “We geven nieuwe medewerkers de nodige bagage mee, maar blijven ook hun aanspreekpunt voor later.”
Volgens Anouck komt de aantrekkingskracht van 24 er niet zomaar. “We willen een kwalitatief hoge service aan klanten bieden, maar leggen de lat ook hoog voor onszelf als mensgerichte werkgever”, vertelt ze. “We streven ernaar een plek te zijn waar mensen zich goed voelen. En elke dag met plezier komen werken.”
Ook nog op zoek naar jouw plekje? Ontdek het bij 24 .
Employeur pionnier est un réseau d’apprentissage d’organisations cherchant à se développer et à se positionner en tant qu’employeurs durables et centrés sur les personnes.
DEVENIR UN EMPLOYEUR PIONNIERPowered by